= INFORMACJA DLA ODWIEDZAJĄCYCH =

Blog powstał 30 sierpnia 2012 roku wraz z pierwszym postem. Znajdziecie tu głównie informacje o japońskim muzyku alternatywnym, Takahashi Yu. Jest to postać żywcem wzięta z ulic tokijskiej shibuyi, znana w Japonii ze swojego oryginalnego głosu i nieskazitelnej dykcji. Jego domeną jest muzyka alternatywna z nieodłącznym brzmieniem gitary akustycznej. Po więcej informacji odsyłam do "MENU" po prawej stronie.

- Sakura Otori -

11 września 2012

Motohiro Hata - hit czy kit?


Dzisiaj trochę z innej beczki, a mianowicie o jednym z wielu japońskich alternatywnych muzyków, który zasłynął sobie min. openingiem do anime Naruto Shippuden oraz originalnej wersji dramy Itazura no Kiss. O tytułowym muzyku dowiedziałam się od znajomego, który wiedząc że bardzo lubię i szanuję Takahashi Yu, zaproponował mi przesłuchanie utworów Motohiro Hata. Jakie są moje wrażenia po zetknięciu się z piosenkami tego muzyka? Wokalista ma z pewnością ciekawą barwę głosu, dobre teksty i równie interesujące teledyski, jednakże ... Jego utwory nie poruszyły mojego serca, jak to było i jest w przypadku Takahashi Yu. Wydają mi się być jednakowe, bardzo powolne i nieco nudne muzycznie. Chociaż nie przeczę, iż Motohiro Hata prezentuje się wizualnie lepiej od mojego ulubieńca.

(Od lewej: Motohiro Hata, Takahashi Yu)

Dodatkowo pominę fakt, że Takahashi jest młodszy o 3 lata czego na zdjęciach zupełnie nie widać, prawda? Tak czy inaczej wpadła mi w ucho jedna z jego piosenek, której aktualnie nasłuchać się nie mogę, jednak jest to typowy j-pop, który prędzej czy później mi obrzydnie i się znudzi. Po dokładnym przysłuchaniu się jego głosowi jeszcze raz jestem w stanie stwierdzić, że zaczął mnie już nieco irytować. Brakuje mu tego poweru jaki posiada Takahashi Yu. Tak jakby, to tyle w tym temacie.


Wyżej, Motohiro Hata śpiewa utwór "Ai Chou", ten sam który, jak pisałam wcześniej, bardzo przypadł mi do gustu. Muszę przyznać, że wokalista ma niesamowite teledyski, opowiadające wspaniałe barwne historie, od których nie można oderwać oczu. Niżej znajduje się kolejny przykładowy utwór Motohiro, lecz teledysk jest dla mnie ciekawszy niż sama piosenka.


Chociaż znajomy próbował i chciał dobrze, wyszło mało interesująco. Nie mniej jednak jeśli ktoś uważa, że jest w Japonii jakiś alternatywny muzyk, który przebiłby w moim przekonaniu Takahashi Yu, z chęcią przesłucham jego dyskografię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz